De eerste week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marlon Berg - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marlon Berg - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Marlon van den Berg

Blijf op de hoogte en volg Marlon

14 Mei 2014 | Spanje, Barcelona

Hallo iedereen!

Ik wil jullie graag op de hoogte houden van wat ik allemaal uitspook in Barcelona. Dit doe ik door middel van dit reisverslag. Hopelijk vinden jullie het leuk om hem te lezen. Ik zal proberen om zo vaak als ik kan te schrijven. Mijn eerste verslag zal gaan over mijn eerste week hier in Barcelona. Hoe me dat bevallen is.

De eerste week
Wauw. Europees kampioen 2014 met garde Touch.. Dit drong pas echt tot me door op maandag 5 mei, toen ik in het vliegtuig zat onderweg naar Barcelona. Eerder had ik er nog niet echt de tijd voor gehad. Wat ga ik het dansen missen, dacht ik toen het vliegtuig landde. 15 weken lang geen groepstrainingen, en ook geen solo trainingen.. Wat zal dat rustig zijn.. wat moet ik toch met mijn tijd gaan doen.. Gelukkig bestaat er altijd nog zoiets als rek oefeningen en kan ik gelukkig me lenigheid blijven trainen. Dit is wel de bedoeling, want mijn Show Solo van volgend jaar moet beter zijn dan die van dit jaar heb ik besloten. Dat gaat niet als ik nu 15 weken niks ga doen. Maar genoeg over dansen, laten we het gaan hebben over Barcelona.

Jeetje, wat is Barcelona een grote stad. Ik dacht dat de Ramblas de enige winkelstraat was in Barcelona, maar ik heb uitgevonden dat er op Christina Maria nog een stuk of 3 enorm grote winkelcentrums zitten, waar ook de Primark zit :). Dat is alvast het eerste vertrouwde dingetje aan thuis: De primark. Het tweede vertrouwde dingetje aan thuis is mijn bedje in mijn appartement. Het is precies hetzelfde bedje als thuis! Wat zal ik heerlijk kunnen slapen in mijn eigen bedje. Het derde vertrouwde dingetje, of persoon, is mijn lieve vriendje. Wat ben ik blij dat hij 3 maanden bij mij komt wonen in mijn appartementje. Vanaf 3 juni eindelijk samen met mijn lieverd. Daar verheug ik me nu al op. Door omstandigheden kan/mag hij niet eerder komen, wat ik wel jammer vind maar dat gaat nu eenmaal niet anders. Daarnaast is drie maanden samen met mijn vriendje natuurlijk al enorm lang. Toch mis ik hem wel hoor, voordat we naar Spanje gingen heeft mijn vriend in het ziekenhuis gelegen, waardoor het afscheid niet echt een afscheid was zoals ik me het had voorgesteld. Dat was wel jammer. Als je weggaat wil je natuurlijk vrolijke mensen zien, geen mensen die in ziekenhuisbedjes liggen. Laten we het gaan hebben over mijn stage.

Hotel Arts, Ritz Carlton. You need to be proud to work for Ritz-Carlton. Dat is ons zo'n honderd keer verteld gedurende de introductiedagen. Ik ben geplaatst bij restaurant Bites en heb daar nu 3 dagen stage gelopen. Wat een kut plek zeg. Ik ga daar niks leren dan Lobby staan. Er is verder namelijk tot nu toe nog helemaal niks te doen. De gemiddelde bezettingsgraad tafels op een avond is zo'n 6 stuks. Dat is dus helemaal niet leuk. Gelukkig staat er wel een super leuk team. Kan niet wachten om de rest van het team te ontmoeten. Ben meteen toegevoegd in een whatsapp groep, en meteen gevraagd voor allerlei peroneelsuitjes. Dat is wel een dreamteam vergeleken met andere afdelingen van het hotel. Toch baal ik wel een beetje van me stage plek. 15 weken moet ik er staan. Als er 15 weken bijna niemand komt weet ik na afloop wel goed hoe je uit je neus moet staan vreten haha. Hopelijk wordt het in het hoogseizoen beter. We zullen zien, dat is dus even afwachten.

Van de stad Barcelona heb ik verder nog niet zoveel gezien als alleen de winkels en de boulevard. Oja, en Hotel Arts natuurlijk. Ik ben 2 dagen in de week vrij. Deze dagen zijn altijd achter elkaar dus dat is dus lekker weekend. De dagen verschillen per week. Vanavond weet ik mijn rooster voor volgende week. Ik ben benieuwd. Deze week heb ik alleen sluitdiensten, zodat ik aan het eind van deze week de sluit helemaal zelf kan draaien zonder hulp. Ik hoop dat ik volgende week tussendienst heb, vroege dienst is wel erg vroeg haha. We zullen het gaan zien. Ben benieuwd wanneer ik dan weer vrij heb. Hopelijk is het dan wel echt strand weer. Dat is het afgelopen maandag en dinsdag namelijk niet geweest. Wilde zo graag naar het strand maar ook hier heeft het geregend..

Hopelijk heb ik jullie zo weer een beetje op de hoogte van mijn eerste week in Barcelona. Ik probeer mijn reisblog zo goed als ik kan bij te houden. Veel leesplezier en veel plezier in het koude, regenachtige Holland

Lots of love
Marlon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlon

Hallo allemaal, Vanaf 5 mei was het dan zover. Ik vloog naar Barcelona voor mijn stage van 15 aaneengesloten weken. Om jullie toch mee te laten kijken in het leven wat ik hier opbouw, deel ik met jullie mijn reisverslagen. Ik ben een beetje te laat begonnen, maar ben wel van plan om vanaf nu zo vaak als ik kan te schrijven, en het liefste ook wat foto's/video's te plaatsen van hoe het leven hier is. Groetjes,

Actief sinds 14 Mei 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 3902

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 31 Augustus 2014

Stage

Landen bezocht: